Tribunen
Brugernavn:
Adgangskode:
Gem adgangskode

Registrer
Glemt adgangskode?
  Hjem   Forum   Kalender   Webteam   FAQ     Register
Aktive emner | Afstemninger | Fodboldnyt  | Medlemmer | Brugere online | Links | Søg | Statistik
[ Aktive medlemmer: 0 | Anonyme medlemmer: 0 | Gæster: 8 ]  [ Ialt: 8 ]  [ Nyeste medlem: HeXia ]
 Alle fora
 Tribunen
 Debat om EfB Fodbold
 nye spillere
 Nyt emne |   Ny afstmning Ny afstemning |   Svar på emne |   Printervenlig
Forfatter Forrige emne: Fredrik Risp til EfB Emne Næste emne: Arnór Smárason skifter til EfB  

lars-villadsen
Sandkasse medlem

Indsendt - 21.07.2010 :  20:50:23  Vis profil  Svar med citat
hvorfor er EFB ik ude og hente et par a de "gode" spillere som et frie lige pt (Bergvold-E,hansen) som begge ville være en profil her i efb... forstå ik man ik køber et par spillere mere... synes faktisk vi ha et spuer godt hold lige pt men vi ved alle a JJ-søren... nok smutter snart og nå de gør det så er alle de gode spillere her ik frie mere :-S

men hva synes i...?
lars-villadsen

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 21.07.2010 :  22:15:17  Via profil  Svar med citat
Esben Hansen en profil? Javel ja.. en mand der ikke kunne kommet på Randers taber hold, og som er super elendig! Ellers tak, nej tak! Bergvold kunne være spændende.. men der er jo for helvede også økonomi i det her.. du kan jo ikke bruge penge der ikke er der.. Og hvem fanden skulle dog købe JJ og Rieks ? Rieks har været elendig i 7 måneder nu.. JJ stinker og har altid stunket... Han ryger ikke det næste år, hvor efter han så skifter på en fri... Rieks skal hæve sit spil til de samme højder fra efteråret, ellers ryger han da aldrig...

også skriv dog forhelvede så man kan læse det, uden at skulle hidkalde sin søn på 13 så han kan oversætte dit vrøvl! og det hedder freaking EfB og ikke EFB!

Debatfilur
Junior medlem

Indsendt - 21.07.2010 :  22:35:42  Via profil  Svar med citat
For at lette kommunikationen kunne man jo skrive:

"Jeg syns, at EfB burde hente Bergvold og Hansen fordi..."
I stedet for at indlede sætningen med et negativt udsagn - og på den måde allerede lukke galde ud. Som f.eks. i: "Hvorfor gør EfB ikke dit og dat", eller "forstår ikke at man ikke"...
For Hr. Villadsen ved vel ikke noget om, hvorvidt EfB er ude med snøren på markedet - så derfor er det let at lukke galde ud med et negativt indlæg.

Dette var ikke for at sable dig ned Lars V - blot en kommentar til tonen i debatten :-)

Jeg så i øvrigt gerne Hr. Jacob Poulsen i EfB igen... hvis han alligevel ikke vil spille 1. div.

Debatfilur

Edited by - Debatfilur on 21.07.2010 23:36:41

Martin Falck
Administrator

Indsendt - 22.07.2010 :  07:47:16  Via profil  Svar med citat
Brøndby har efter sigende budt 7 mille for Jacob, men dette bud blev afslået, AgF vil efter sigende have 15 mille for ham og det tror jeg ikke lige EfB vil betale for en spiller.

Men du har ret, jeg så også gerne Jacob P i EfB igen, eller en af samme støbning, der kan ligge en god aflevering m.m.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Når træneren er væk, når spillerne er væk, når ledelsen er væk, er der kun en ting tilbage; fansene. De tegner klubben! - God debat

Madsen
Old Boys medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  12:11:02  Via profil  Svar med citat
Randers taberhold ??? - elendige ???

Med en smertende pokalfinalesejr over EfB i hukommelsen og Danmarkshistoriens største come back fra nedrykningspladsen og langt op i tabellen - og nu deltagelse i europafodbold. Mikkel Beckmann var vist endda med i Sydafrika til VM. Hvor mange spillere var det også lige EfB havde med ?

Hvordan dælen Dembanyren (hedder han forresten ikke Demba-Nyrén) får dette hold til at være et elendigt taberhold, det begriber jeg ikke. jeg er dybt imponerede af Randers. Deres nedtur i efteråret er jo ikke anderledes end den EfB havde forrige sæson, og hvor vi kom på bedre tanker i foråret. MEN alligevel ikke så imponerende stærkt som Randers netop har gjort.

Randers har om nogen imponeret mig og sikkert også mange andre i fodboldDanmark.

Mht til at rette på folks sprog, så synes jeg ikke at du er den rette til netop det job. Der er ikke noget, der hedder stunket. Og med hensyn til at ryge det næste år, så kan man ikke ryge hverken sidste år eller næste år. Man kan ryge til udlandet eller ryge til en anden klub eller sådan noget.

Hvorfor bruger du 2 punktummer efter hver sætning ?
Hedder det ikke taberhold frem for taber hold ?
Hvorfor fuldfører du ikke dine sætninger - har du glemt slutningen, eller er der bare forskel på hvor mangelfuldt folk må skrive ? Som jeg forstår det, så må Lars ikke - men du må godt - eller hvad?

Mht. EfB og EFB, så kan jeg oplyse at EfB er fra en tid hvor det var gramattisk korrekt at skrive sådan. I dag er det faktisk mere korrekt at skrive "f" med stort - altså EFB. Ligesom man i dag gør i DSB, DBU, SAS, FDM - ja bliv selv ved.

Så næste gang, du skriver i talesprog eller vrøvlesprog, hvem er det så lige vi skal hente for at få dit sjusk overat. Er det vores små børn, eller hvem tror du er bedst egnet ?

PS: forhelvede er i 2 ord: for helvede

adsen

Edited by - Madsen on 22.07.2010 12:16:44

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  13:24:54  Via profil  Svar med citat
Madsen - nu var Esben Hansen jo kun på deres hold sidste efterår og der var de *** da et taberhold. Det er *** da mere eller mindre et faktum.. sæt dig dog ind i tingene.

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  13:27:18  Via profil  Svar med citat
og ja, jeg må godt! Man kan i det mindste læse hvad det er jeg skriver.

lars-villadsen
Sandkasse medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  13:57:13  Via profil  Svar med citat
haha.... du har det sjovt hva DEMBANYREN. du svarede ik meget på mit emne.. håber sku ik du holder med esbjerg.. :-D
men det er sku da god stemming herinde...

lars-villadsen

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  14:12:49  Via profil  Svar med citat
Jeg skrev nu stadig mere til emnet end du gjorde i din indledning?

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  14:19:08  Via profil  Svar med citat
quote:
Skrevet af Madsen

Randers taberhold ??? - elendige ???

Med en smertende pokalfinalesejr over EfB i hukommelsen og Danmarkshistoriens største come back fra nedrykningspladsen og langt op i tabellen - og nu deltagelse i europafodbold. Mikkel Beckmann var vist endda med i Sydafrika til VM. Hvor mange spillere var det også lige EfB havde med ?

Hvordan dælen Dembanyren (hedder han forresten ikke Demba-Nyrén) får dette hold til at være et elendigt taberhold, det begriber jeg ikke. jeg er dybt imponerede af Randers. Deres nedtur i efteråret er jo ikke anderledes end den EfB havde forrige sæson, og hvor vi kom på bedre tanker i foråret. MEN alligevel ikke så imponerende stærkt som Randers netop har gjort.

Randers har om nogen imponeret mig og sikkert også mange andre i fodboldDanmark.

Mht til at rette på folks sprog, så synes jeg ikke at du er den rette til netop det job. Der er ikke noget, der hedder stunket. Og med hensyn til at ryge det næste år, så kan man ikke ryge hverken sidste år eller næste år. Man kan ryge til udlandet eller ryge til en anden klub eller sådan noget.

Hvorfor bruger du 2 punktummer efter hver sætning ?
Hedder det ikke taberhold frem for taber hold ?
Hvorfor fuldfører du ikke dine sætninger - har du glemt slutningen, eller er der bare forskel på hvor mangelfuldt folk må skrive ? Som jeg forstår det, så må Lars ikke - men du må godt - eller hvad?

Mht. EfB og EFB, så kan jeg oplyse at EfB er fra en tid hvor det var gramattisk korrekt at skrive sådan. I dag er det faktisk mere korrekt at skrive "f" med stort - altså EFB. Ligesom man i dag gør i DSB, DBU, SAS, FDM - ja bliv selv ved.

Så næste gang, du skriver i talesprog eller vrøvlesprog, hvem er det så lige vi skal hente for at få dit sjusk overat. Er det vores små børn, eller hvem tror du er bedst egnet ?

PS: forhelvede er i 2 ord: for helvede

adsen

Hvis vi skal fluekneppe du kære Madsen, så hedder det et comeback, og det hedder bestemt ikke fodbold Danmark men derimod fodbold Danmark i to ord.

Derudover skrives mht med et punktum.

Og nej, EfB skrives med et lille f, så er jeg fløjtende ligeglad med hvad der er grammatisk korrekt.

Madsen
Old Boys medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  16:12:40  Via profil  Svar med citat
Ja - jeg er da både medlem af DFH (Dansk Ordblinde Samfund) og Dansk sprogspasserforening, det skal jeg da ikke lægge skjul på. Og har vi lavet fejl, så skal der da slås hårdt ned på det. Og så er det godt at vi har Dembanyren, der kan gå forrest med et godt eksempel.

Jeg synes bare at dit angreb på Lars var lidt sølle. At et velmenende indlæg skal skydes i sænk fordi der ikke bliver brugt korrekt skrivemåde, det er squ da for lavt. Der er jo ikke ret mange, der er fejlfri vel. Heller ikke du eller jeg. Og inderst inde ved du jo godt at man ikke skal være professor i Dansk Sprognævn for at skrive på boardet her.

Og vel gider jeg da ej fluekneppe med dig om et par lousy punktummer, jeg håbede bare at du var i stand til at se hvor dumt dit indlæg i virkeligheden selv var. At du giver dig til at analysere grammatikken i det jeg skriver, i stedet for at læse meningen med det skrevne, siger jo alt om dig. Boardet er jo en moderne måde hvorpå man kan udveksle standpunkter og meninger - ikke en stavekonkurrence.

Lær nu at acceptere, at ikke alle er så perfekte som dig - og hav nu lidt tolerance med os, som laver så mange betydningsfulde fejl. Det er jo en skam, at du som den eneste herinde, ikke kan læse hvad vi skriver og må have din søn til at hjælpe dig med den svære tekst. Dejligt med en søn der er dygtigere end en selv. Som jeg kan forstå, så læser han, og du klaprer ubehjælpeligt på tasterne. Men så har I da også noget positivt at være sammen om.

Rigtig god sommer - også til den hidkaldte ekspert på 13.

adsen

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  16:16:28  Via profil  Svar med citat
Kunne godt tænke mig om du god svarer på om du virkelig synes Randers var et vinderhold sidste efterår? Der var de vel et regulært taberhold, og netop det hold som klarede sig så elendigt kunne den kære Esben Hansen ikke spille sig på. Derfor er det vel forkert ligefrem at kalde ham en superliga profil – eller hvad?

Madsen
Old Boys medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  16:54:27  Via profil  Svar med citat
Jeg har aldrig kaldt Esben H. for en Superligaprofil. jeg har derimod rost Randers, og jeg er imponeret over den genrejsning de har gennemgået. De sluttede som nr. 5 fra at have ligget til nedrykning i vinterpausen. Kun få troede på at de kunne frisag, men de gjorde mere end det. I sidste weekend nakkede de Brøndby med 3-2 , EfB tabte til sammenligning 3-0 til OB. Randers havde en nedgangsperiode sidste efterår, ligesom vi havde en forrige år, og Brøndby nogle år forinden. Men hvilken betydning har det i nuværende situation? Randers sluttede stærkt sidste sæson og er startet stærkt igen i år. Det gør squ da ikke et hold til et taberhold. At vi er mange, der ikke kan døje dem fra Randers, det er jo en hel anden snak. Jeg hader f.eks. dem fra Brøndby, men det gør da ikke klubben til en taberklub af den grund.

Hvis Randers er et taberhold, så tør jeg ikke tænke på hvad EfB er.

adsen

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  18:01:45  Via profil  Svar med citat
Min pointe var; at sidste efterår der var Randers vel et regulært taberhold. Det hold var Esben Hansen en del af, eller det var han jo ikke engang da han sad meget på bænken. Jeg taler ikke om Randers nuværende hold der ser meget stærkere ud end det hold der løb på banen sidste efterår. Der har så også været udskiftning på mange pladser.

hasselstream
Junior medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  18:43:18  Via profil  Klik for at se hasselstreams MSN Messenger adresse  Svar med citat
Undskylder først for ikke at have læst hele tråden.... men kunne se at "debatten" visse steder mest af alt lignede en debat om hvorvidt der måske burde indskrives en automatisk stavekontrol i debatprogrammet :-)

Nye spillere?!

Jeg ærgrede mig gevaldigt over salget af F. Björck (bare lige for at tage den tråd op igen) - og er ikke i tvivl om at det salg betød, at EfB måtte vinke farvel til bronchemedaljerne. Men klubben tjente en lille sum på salget og Ove må have tiltro til Gaardsø. Andre debattører var hurtigt ude med kritik og salg/køb og kaldte T. Gaardsø for en lottokupon, set i forhold til hans tidligere skader. Nu er manden så skadet igen, dog er der ikke meldt noget ud om hvor lang tid han forventes ude!

Men i så fald at Gaardsø er ude over en længere periode, og med salget af Klarstrøm in mente.... så er jeg meget skeptisk overfor EfB´s målsætning om top 6 i år. Jeg frygter at vi igen skal være vidner til et manglene forsvar, der gang på gang vil koste os sejre og vitale point.

Jeg mener stadig at Gaardsø/Björck køb/salg var en fejldisponering og ærgrer mig over at klubben ikke har hentet en reel erstatning for klarstrøm.

Mit tip for sæsonen 10/11 bliver en 8-9 plads!

Hvad siger i andre til forsvarssituationen?

Angrebet er en helt anden historie, som muligvis har en endnu grimmere slutning.

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  19:00:58  Via profil  Svar med citat
Jeg er enig med dig i at vores forsvarssituation er yderst kritisk. Vi mangler helt sikkert en mand ekstra dernede, man ender ikke i top 6 med Kian og Martin Rauchenberg på holdet, så skal man da i hvert fald være ekstrem heldig, ingen tvivl derom #61514;

les bleu
Ynglinge medlem

Indsendt - 22.07.2010 :  22:20:59  Via profil  Svar med citat
Mener helt bestemt at Martin Rauschenberg, som han nu hedder, er det største forsvarstalent vi har haft Esbjerg i den tid jeg har set bold. Hvis han får hele efteråret i det centrale forsvar sammen med Høgh så har han slået sig fast.

Men på backsiden synes jeg bestemt at vi se skidte ud, specielt højre. Nymann skal efter min mening bestemt ikke ned og tage den højre back som Kian bare ikke er god nok til.

Madsen
Old Boys medlem

Indsendt - 23.07.2010 :  10:24:56  Via profil  Svar med citat
quote:
Skrevet af dembanyren

Min pointe var; at sidste efterår der var Randers vel et regulært taberhold. Det hold var Esben Hansen en del af, eller det var han jo ikke engang da han sad meget på bænken. Jeg taler ikke om Randers nuværende hold der ser meget stærkere ud end det hold der løb på banen sidste efterår. Der har så også været udskiftning på mange pladser.

Altså, hvis man sidder på bænken kan man da ikke bebrejdes de resultater, der laves på banen. At man ikke opnår fast holdplads behøver nødvendigvis ikke være fordi man er en dårligere spiller end de andre, og fordi man starter inde behøver man ikke være bedre end dem på bænken. Der er jo for faen også noget, der hedder trænerens dispositioner og taktik.

Se bare på vores egen rædselssæson, og se på hvor tit Thorvalsson startede inde. Lekic fik aldrig lov til noget og han blomstrede op i Silkeborg.

Jeg giver dig medhold i at Randers har haft en nedgangsperiode sidste efterår. Siden er det gået stærkt fremad. De er videre i EuropaLeague og de har planer om indkøb af forstærkninger i angrebet. Det er squ egentligt ret godt klaret af et "taberhold", som Efb næsten altid taber til.

adsen

Edited by - Madsen on 23.07.2010 10:26:27

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 23.07.2010 :  11:44:04  Via profil  Svar med citat
quote:
Skrevet af Madsen

quote:
Skrevet af dembanyren

Altså, hvis man sidder på bænken kan man da ikke bebrejdes de resultater, der laves på banen. At man ikke opnår fast holdplads behøver nødvendigvis ikke være fordi man er en dårligere spiller end de andre, og fordi man starter inde behøver man ikke være bedre end dem på bænken. Der er jo for faen også noget, der hedder trænerens dispositioner og taktik.

Se bare på vores egen rædselssæson, og se på hvor tit Thorvalsson startede inde. Lekic fik aldrig lov til noget og han blomstrede op i Silkeborg.

Jeg giver dig medhold i at Randers har haft en nedgangsperiode sidste efterår. Siden er det gået stærkt fremad. De er videre i EuropaLeague og de har planer om indkøb af forstærkninger i angrebet. Det er squ egentligt ret godt klaret af et "taberhold", som Efb næsten altid taber til.

adsen

Det er lidt som om du overser min pointe, men fred være med det - god sommer til dig også.

Madsen
Old Boys medlem

Indsendt - 27.07.2010 :  08:41:05  Via profil  Svar med citat
Jeg synes også at du overser min pointe, og stædigt holder fast i noget som ikke har bund i virkeligheden. Interessant at Randers netop i den overståede spillerunde tog point fra OB på Odense stadion. Det er der ikke mange taberhold, der gør. Og nu har de således 4 point for 2 runder. Og det er jo ikke fordi Randers kampe har været mod helt vild sværere modstandere end os. De har derimod haft en udebanekamp, hvor vi har haft hjemmebane i begge. Jeg synes at Randers fortsætter stilen fra sidste forår og udviser vinderattitude.

adsen

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 27.07.2010 :  10:02:30  Via profil  Svar med citat
quote:
Skrevet af Madsen

Jeg synes også at du overser min pointe, og stædigt holder fast i noget som ikke har bund i virkeligheden. Interessant at Randers netop i den overståede spillerunde tog point fra OB på Odense stadion. Det er der ikke mange taberhold, der gør. Og nu har de således 4 point for 2 runder. Og det er jo ikke fordi Randers kampe har været mod helt vild sværere modstandere end os. De har derimod haft en udebanekamp, hvor vi har haft hjemmebane i begge. Jeg synes at Randers fortsætter stilen fra sidste forår og udviser vinderattitude.

adsen

Hold da kæft..

Jeg har hele tiden sagt at Randers var et taberhold i perioden - start efterår til slut etfterår.

Og det var de... de vandt forhelvede én kamp, jeg har aldrig påstået de var et taberhold i denne sæson. Min pointe er at de var et taberhold mens Esben Hansen var der, i den halvårige periode. capish?

Det kan dælme ikke være så pisse svært at forstå.

Derudover forstår jeg ikke din konstante sammenligning mellem Randers og Esbjerg? Jeg har ikke sagt at Esbjerg var en bedre klub end Randers. Hvis du prøver at fortælle mig at bare fordi Esben Hansen ikke kunne komme på deres hold, kan han sagtens komme på vores. Hvis du mener det, har du umuligt fulgt ret meget med. Manden er VIRKELIG blevet langsom efter sine skader, og har INTET vist.

Edit : Har vi haft to hjemmekamp? Javel ja.. så må min Odense tur være en illusion..

Edited by - dembanyren on 27.07.2010 10:10:33

Madsen
Old Boys medlem

Indsendt - 27.07.2010 :  11:20:57  Via profil  Svar med citat
quote:
Skrevet af dembanyren

Har vi haft to hjemmekamp? Javel ja.. så må min Odense tur være en illusion..

Nej du har ret - det må være sommervarmen og alle de striber, der gør mig forvirret.

Men - Tilbage til taberholdet Randers. Esben H, som ikke var en del at taberholdet Randers, har da ikke afskrevet sig for altid fordi han sad på bænken i en bestemt periode. Der er oceaner af tilfælde hvor bænkevarmere blot skal have luftforandring for at blomstre op. Berglund kom til Esbjerg og fik succes efter at have siddet på bænken i udlandet. Jacob Poulsen fik succes i AGF. "Vores egen" Henrik Hansen fik succes i Horsens og OB. Zimling fik succes i EfB efter at have bænket i Brøndby.

Det er muligt at Esben Hansen ikke har en fremtid i EfB, men det er da ikke på grund af bænkeperiode i en tilfældig klub. Utallige EfB-spillere er hentet direkte fra bænken i andre klubber. At de har haft en skade, diskvallificerer dem heller ikke, det har jo nærmest været medvirkende årsag til at EfB ville have dem, for så var de billige.

I øvrigt har de fleste (stort set alle) klubber downperioder. Det gør dem dog ikke nødvendigvis til taberhold. Nogle har downperioder på et par uger - andre har på et par måneder, hvor lang tid - eller hvor kort tid - skal der da til før der er dømt taberhold fra din side ?

adsen

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 27.07.2010 :  11:31:55  Via profil  Svar med citat
quote:
Skrevet af Madsen

quote:
Skrevet af dembanyren

Har vi haft to hjemmekamp? Javel ja.. så må min Odense tur være en illusion..

Nej du har ret - det må være sommervarmen og alle de striber, der gør mig forvirret.

Men - Tilbage til taberholdet Randers. Esben H, som ikke var en del at taberholdet Randers, har da ikke afskrevet sig for altid fordi han sad på bænken i en bestemt periode. Der er oceaner af tilfælde hvor bænkevarmere blot skal have luftforandring for at blomstre op. Berglund kom til Esbjerg og fik succes efter at have siddet på bænken i udlandet. Jacob Poulsen fik succes i AGF. "Vores egen" Henrik Hansen fik succes i Horsens og OB. Zimling fik succes i EfB efter at have bænket i Brøndby.

Det er muligt at Esben Hansen ikke har en fremtid i EfB, men det er da ikke på grund af bænkeperiode i en tilfældig klub. Utallige EfB-spillere er hentet direkte fra bænken i andre klubber. At de har haft en skade, diskvallificerer dem heller ikke, det har jo nærmest været medvirkende årsag til at EfB ville have dem, for så var de billige.

I øvrigt har de fleste (stort set alle) klubber downperioder. Det gør dem dog ikke nødvendigvis til taberhold. Nogle har downperioder på et par uger - andre har på et par måneder, hvor lang tid - eller hvor kort tid - skal der da til før der er dømt taberhold fra din side ?

adsen

Muligt at vi har hentet mange spillere fra bænken i andre klubber, men alle de navne du nævner der har jo ikke været en dag over 25. Esben Hansen er overhovedet ikke den typiske EfB'er. 30 år om 13 dage og kun på vej ned.. han har slet ikke været sig selv siden han vendte hjem fra det tyske.

Okay, siden det er så svært at forstå så vil jeg for din skyld omformulere mig.

Under Randers nedturs periode...... osv osv osv.

Hjalp det?

Edit: Hvis vi skal sammenligne med ældre spiller der er kommet til Esbjerg efter en mindre succesrig periode i en anden klub, så kunne det være - Derveld og Igors. Begge kom til Esbjerg da de ca var på alder med Esben Hansen.

Du kan ikke sammenligne Esben Hansen med Jakob Poulsen, Zimling osv. Esben Hansen er en helt anden situation

Edited by - dembanyren on 27.07.2010 11:36:03

Keestro
Junior medlem

Indsendt - 27.07.2010 :  16:16:00  Via profil  Svar med citat
Du har helt ret, Madsen.

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 27.07.2010 :  16:35:07  Via profil  Svar med citat
Hold op et flot indlæg! Brugte du lang tid på det? Kan du fortælle mig hvad det er han har ret i ? At Randers ikke kan betegnes som et hold der tabte rigeligt med kampe i perioden start efterår - til slut efterår 2009 ?

Eller har han ret i at Esben Hansen er en kæmpe sasliga profil? Mit bud er at ingen af de nuværende SAS ligahold vil ansætte Esben, medmindre de får et pludseligt hul, og må ty til en panikløsning.

ross
Sandkasse medlem

Indsendt - 27.07.2010 :  18:59:57  Via profil  Svar med citat
Fatter ikk at Madsen ikke synes at Randers var piv ringe i første del af sidste sæson...

Og er helt enige med Dembanyre, Esben Hansen er ved at være gammel, og slet ikke den spiller han har været.. Han fik chancen i Randers, men har ikk god nok.. Da han kom tilbage til OB fik han chancen på Djemba-Djemba's plads, men det endte med at en midterforsvar fik pladsen mens Djemba-Djemba var skadet..

Kan heller ikk helt forstå at folk sviner JJ til hele tiden.. Mange siger at han hele tiden smider bolden væk med dårlige afleveringer.. Men hvad så med de andre på holdet? I kampen mod FCK havde Esbjerg en afleverings procent på 69% og FCK en på 68%.. JJ havde en på 74 %, hvilket vil sige at der er folk der smider mange flere bolde væk end ham.

Hvis vi endelig skulle hente en ny spiller, ville for foretrække en højre back eller Steffen Kielstrup. Kielstrup havde en fremragende sæson for velje, og han kan dække utroligt mange plader. Det ville passe perfekt med ham, for hvis gaardsøe er ude resten af efteråret, kan man bruge ham i forsvaret, og der efter vil JJ kun få noget konkurence på midten, og måske løfte sit spil på den måde.

Problemet er bare at vejle ikke ejer deres spillere, og dem der ejer dem har VB dybt ind i hjertet, og er derfor i tvivl om, om de vil sælge ham..

Edited by - ross on 27.07.2010 19:01:07

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 27.07.2010 :  19:37:21  Via profil  Svar med citat
quote:
Skrevet af ross

Fatter ikk at Madsen ikke synes at Randers var piv ringe i første del af sidste sæson...

Og er helt enige med Dembanyre, Esben Hansen er ved at være gammel, og slet ikke den spiller han har været.. Han fik chancen i Randers, men har ikk god nok.. Da han kom tilbage til OB fik han chancen på Djemba-Djemba's plads, men det endte med at en midterforsvar fik pladsen mens Djemba-Djemba var skadet..

Kan heller ikk helt forstå at folk sviner JJ til hele tiden.. Mange siger at han hele tiden smider bolden væk med dårlige afleveringer.. Men hvad så med de andre på holdet? I kampen mod FCK havde Esbjerg en afleverings procent på 69% og FCK en på 68%.. JJ havde en på 74 %, hvilket vil sige at der er folk der smider mange flere bolde væk end ham.

Hvis vi endelig skulle hente en ny spiller, ville for foretrække en højre back eller Steffen Kielstrup. Kielstrup havde en fremragende sæson for velje, og han kan dække utroligt mange plader. Det ville passe perfekt med ham, for hvis gaardsøe er ude resten af efteråret, kan man bruge ham i forsvaret, og der efter vil JJ kun få noget konkurence på midten, og måske løfte sit spil på den måde.

Problemet er bare at vejle ikke ejer deres spillere, og dem der ejer dem har VB dybt ind i hjertet, og er derfor i tvivl om, om de vil sælge ham..

Thank god... jeg ser spor af fornuft!

Martin Falck
Administrator

Indsendt - 28.07.2010 :  16:55:00  Via profil  Svar med citat
Nu da det er en tråd for nye spillere, så kunne det måske være en type som ham her EfB mangler, manden er uden kontrakt, men tænker man EfB så er dette vel ønsketænkning.

http://www.bold.dk/nyt/Staerk-hollaender-soeger-mod-Danmark

Han spiller primært højre back, men han er lidt en defensiv allrounder. Han er en høj back, 1,86 centimeter, og han kan også benyttes i midterforsvaret, ligesom han kan spille både højre midt og defensiv midt.

Men Ove P mener måske, at vi er stærke nok på højre back samt det centrale forsvar uagtet, at der evt. kommer flere skader, hummmm, jeg har bestemt en anden opfattelse, men det er vel også derfor jeg sidder bag skærmen og Ove P er træner :-).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Når træneren er væk, når spillerne er væk, når ledelsen er væk, er der kun en ting tilbage; fansene. De tegner klubben! - God debat

dembanyren
Miniput medlem

Indsendt - 28.07.2010 :  17:37:53  Via profil  Svar med citat
Jeg sidder og håber at Ove har ændret mening med hensyn til forsvaret. Efter de to første kampe må det stå ganske klart at vi har brug for mindst en mere til forsvaret. Der synes jeg han lyder rigtig spændende ham du der linker til, men måske også en anelse for dyr til vores pengepung.

ross
Sandkasse medlem

Indsendt - 29.07.2010 :  00:27:14  Via profil  Svar med citat
De har jo sagt, at hvis der kommer et godt tilbud slår de til.. Lige som med østlund.. Håber også på at det er esbjerg, for så synes jeg ikke det gør så meget at vi har solgt klarstrøm (afhænger selvfølgelig af hans niveau)

Jakob f
Sandkasse medlem

Indsendt - 30.07.2010 :  17:34:37  Via profil  Svar med citat
Håber virkelig efb køber ham holænderen. Høgh blev fuldstændigt sat af fcks santin og Gaardsøe er blevet langtidsskadet, plus vi lige nu ikke har nogen decideret højre back i truppen.Ove P har jo taget vores bedste og mest stabile forsvarsspillere fra os (Bjørk og Klarstrøm) Synes nu hvis man kigger på vores formodede forsvarsopstillen mod sønderjyske er vores forsvar ikke helt så godt som det har været. Conboy - Høgh - Hansen - nymann

Følgende kunne vi stille med sidste efterår:
Conboy - Høgh/Hansen - Bjørk - Klarstrøm

Vores forsvar er meget sårbart over for skader.

Dybbøl

Martin Falck
Administrator

Indsendt - 30.07.2010 :  20:54:23  Via profil  Svar med citat
Ja det ser meget sørgeligt ud, det der fik mig til, at skrive dette var den uhyggelige situation, som Ove P har sat os i, han lader Bjørk - Klarstrøm gå og køber en Angriber/offensiv midt ind, vores hold er meget skæv sammensat som jeg ser det, nå ja han har også købt Thomas Gaardsøe som har spillet 12 kampe:

Angreb: Gunnar Heidar Thorvaldsson,Tim Janssen,Emmanuel Ukpai,Jones Kusi-Asare,Kevin Bechmann Timm,Kennie Chopart,Jesper Lange, Martin Braithwaite - 8 angribere i truppen, nogle talenter.

Midtbane: Søren Rieks,Mikkel Vendelbo,Sebastian Andersen,Jeppe Mehl,Peter Nymann,Arnór Smárason,Martin Fribrock,Jesper Jørgensen, Mikael Rynell - 9 til midtbanen, få talenter.

Forsvar: Thomas Gaardsøe (Langtidsskadet), Kevin Conboy, Nicolai Høgh, reelt 3 forsvarsspillere, hvoraf 1 er skadet, dertil komme 3 talenter, Martin Rauschenberg, Jonas Knudsen, Kian Hansen.

Det vil reelt sige, at EfB har tre fuldblods forsvarsspillere til 4 pladser, hvoraf den ene er skadet, altså 2 erfarne tilbage og tre talenter, jeg mener det er en uforsvarlig opdeling af truppen, hvad nu såfremt Kevin Conboy eller Nicolai Høgh også for en skade, så er det en kamp om nedrykning i mine øjne, da vi simpelthen ikke kan tåle 2 skader i forsvaret, såfremt det drejer sig om de tre erfarne, jeg mener helt sikkert, at EfB "Ove P" ikke kan være bekendt, at sætte holdet og klubben i en så sårbar situation, men det er så bare min holdning, jeg mener vi mangler en fuldblods forsvarsspiller på til midt/højre som et absolut minimum, ellers tror jeg målsætningen hedder helst ikke under top 8 - 9, men som sagt, jeg er ikke indkøber hos EfB, jeg er bare en forbavset og meget nervøs fan af klubben.

Fatter stadig ikke dette forsvar skulle ødelægges: Conboy - Høgh - Bjørk - Klarstrøm, de burde have udbygget det til et endnu stærkere forsvar i stedet for.

ross
Sandkasse medlem

Indsendt - 30.07.2010 :  21:18:40  Via profil  Svar med citat
Jeg er ikke uenig med Martin Falck, men synes det er lidt misvisende.. Synes f.eks at Martin Braithwaite og kevin Beckmann nermere er offensive midtbane spillere end angribere, og Peter nymann kan sagten spille på backerne.. Ved godt du har sat det op som det er sat op på klubbens hjemme side.. Og klubben arbejder jo også på at komme af med nogle af alle de angribere..

Men er helt enige i at vi mangler en ny hjøreback.. Men hvis vi alligvel mistede klarstrøm til vinter, synes jeg da det er okay at få lidt for ham nu, og han var jo ved at være oppe i alderen..

Synes folk bliver ved med at svine Gaardsøe og sige at det er alt for usikkert at have ham, med de skalder han kan få. Nu var Bjørk jo langt fra skadesfri i lang tid af gangen, og han har tit siddet ude med ryg problemer.. Der bliver også nævnt at gaardsøe har spillet 12 kampe, og det er jo på et halvt år, Bjork har spillet 53 på 2 år.. Så hvis man kigger på tiden og antal kampe, har de jo nogenlune spillet lige mange..

Det kan også godt være et økonomien spillede ind i et salg af Bjørk, vi fik jo over 1 mill for ham hvis jeg husker rigtigt, som jo også var mere end vi gav for ham. Hvis han ikk blev solgt var der sikkert en anden en der var..

Ser gerne at vi henter Steffen Kielstrup og/eller en højre back.. Men klubben ser jo også tiden an, så hvis vores forsvar sejler på lørdag, så kan det jo være at der sker noget..

Martin Falck
Administrator

Indsendt - 30.07.2010 :  23:31:11  Via profil  Svar med citat
Det var ikke meningen, at det skulle lyde som om, at jeg ikke brød mig om Thomas Gaardsøe, det gør jeg bestemt og denne skade er jo ikke den gamle skade, men en sprit ny skade, det jeg mente var, at de måske skulle have købt en ekstra mand til den bagerste kæde, i stedet for yderligere midtbanefolk/angribere "Anor eller hvad han hedder, mener jeg bestemt også er dygtig", men jeg forstår ikke indkøbspolitikken, da jeg ser EfB's forsvar som det svageste led og ikke midt/angreb, hvor de som bekendt købte en spiller til, det var nok det jeg ikke forstod.

ross
Sandkasse medlem

Indsendt - 30.07.2010 :  23:53:44  Via profil  Svar med citat
Hehe, det var egentlig også bare ment generalt, og ikke til dig :).. For synes der er mange der snakker negativt om ham..

Men synes nu godt om købet af Anor, for han var gratis, og tror nok han skal blive god når han en gang er faldet ordenligt til.. Men købet af ham, har jo også gjort at man bedre kan skubbe Nymann ned på backen..

Nu brugte Ove jo ikk Nymann på backen mod Fck, men synes det gik noget bedre da han kom ind i anden halvleg. Hvis han bare får nogle kampe der, så tror jeg nok han skal blive god.. Han var jo ved at spille sig på landsholdet sidst han spillede der :) Men hvis han kommer til at spille back har man jo stadig et problem med bredden..

Conboy - Høgh - Gaardsøe - Nymann .. Synes jeg nu ser ud som en fint bagkæde..

Forrige emne: Fredrik Risp til EfB Emne Næste emne: Arnór Smárason skifter til EfB  
 Nyt emne |   Ny afstmning Ny afstemning |   Svar på emne |   Printervenlig
Hop til:
Tribunen © 2004 TUH Go To Top Of Page