Tribunen
Brugernavn:
Adgangskode:
Gem adgangskode

Registrer
Glemt adgangskode?
  Hjem   Forum   Kalender   Webteam   FAQ     Register
Aktive emner | Afstemninger | Fodboldnyt  | Medlemmer | Brugere online | Links | Søg | Statistik
[ Aktive medlemmer: 0 | Anonyme medlemmer: 0 | Gæster: 10 ]  [ Ialt: 10 ]  [ Nyeste medlem: HeXia ]
 Alle fora
 Tribunen
 Debat om EfB Ishockey
 Fortjener vi et bedre hold ????
 Nyt emne |   Ny afstmning Ny afstemning |   Svar på emne |   Printervenlig
Forfatter Forrige emne: Næste sæson Emne Næste emne: Frederik Alcén  

palle
Senior medlem

Indsendt - 29.07.2010 :  18:25:48  Vis profil  Svar med citat
Chockerende og skuffende læsning at spillerbudgettet i denne sæson kun er på 3 mille, Gomme har det jo med at underspille og synes det er den rolle han har, men indkøbene tyder på at der er noget om snakken denne gang.
Først bliver man skuffet over den opbakning eller mangel på blandt sponsorerne. Er det ledelsen der ikke magter/gider bevæge sig ud i Ese-samfundet og finde de sponsorer, eller kan man bare ikke hente sponsorer til ishockey i denne ellers så traditionsrige by, fordi bold suger al kraften ? Hvis EFB`s sponsorside og Odenses er valide, så hænger vi fælt i bremsen.
Nogle vil mene at Efb ikke gør en skid for ishockeyen, det er ikke min opfattelse. Hvem tror I betaler de røde tal der har været i denne koncerndel i alle årene, mener det ene år at der var et minus på 2 mille ? De er vel klubbens suverænt største sponsor om man vil. På den måde betaler koncernen lidt "aflad" for selv at suge i området til det indiskutable største brand-fodbolden. Jeg håber bare ikke at det derfor har været en sovepude at skaffe sponsorer ?

Men for at vende den om, hvis der ikke er publikumsopbakning til stede hvordan skal man så forvente at få et tophold ?
Sidste sæson lå vi hele sæsonen stort set i top 3 når man kikkede i tabellen, noget vi ikke har prøvet i Efb regi før, endte som no 4 i tæt kamp mellem 3-5 men alligevel oplever man en mat stemning alle steder. Vi kan kun mønstre omkring 1300 tilskuere i gsn-vildt skuffende når man tænker på placeringen. Trods klar fremgang sportsligt oplever man på de to fanfora- denne og supportersiden, negativiteten fremherske gennem pre-og hele sæsonen. Startende som i år med at det nok bliver en bundplacering igen, halvdelen af skribenterne kommer kun med indlæg, når der er noget negativt at skrive om, og det positive er klart i mindretal.

I år er Kirill et strålende eksempel: Klubben hiver en af de to Eseknægte der er nået længst ude i den vide verden til klubben, vel i håb om at det kan tilføre noget på lægterne og sponsorsiden--foruden på isen. I stedet for at glæde sig til at den første knægt fra den vide verden vender hjem, bliver han straks skudt ned af fansene alle steder som overvurderet !! Herregud han har spillet i ligaer der er milevidt fra det niveau han skal spille i. Er det fremmende for sponsorarbejdet, ? nok ikke, er det fremmende for at trække folk til der skal se Giraffen/profilen ?. Det er heller ikke en fair vurdering i min optik, vi skal squ da være glade og stolte over at han vender hjem og viser hvad han har lært siden han forlod byen.
Jeg synes vi ind imellem opfører os som forkælede børn, undskyld jeg siger det, og må konstatere at der ikke findes en by hvor fansene er så negative overfor hvad man må formode er deres yndlingssport, som vores !!
Den positive spiral starter ved fansene.

Men har vi så ikke bare det hold vi fortjener??

Den skaldede pirat

Edited by - palle on 30.07.2010 11:28:34

Gerhardt
Ynglinge medlem

Indsendt - 29.07.2010 :  22:42:06  Via profil  Svar med citat
Ese-samfundet, Eseknægte og Esefans

- Vi sagde jo, at I skulle gå ud og spille, som I aldrig havde spillet før - ikke at I skulle gå ud og spille, som om I aldrig havde spillet før !!!!!!!

palle
Senior medlem

Indsendt - 30.07.2010 :  11:29:13  Via profil  Svar med citat
Nogle Eser og nogle Yellower Gerhardt, sådan er det

Den skaldede pirat

Edited by - palle on 30.07.2010 11:30:13

les bleu
Ynglinge medlem

Indsendt - 31.07.2010 :  21:25:55  Via profil  Svar med citat
Interesant indlæg.

At hente Kiril hjem var en god løsning set med lokale øjne. Men mon ikke hele hockeydanmark griner lidt når Lysaks afløser hedder Kiril Starkov? Sportsligt er jeg i tvivl om han kan leve op til at være den store kanon i den kommende sæson, han laver nok ikke 50 point.
Men lige siden EfB overtog hockeyen i byen har de hele tiden proklameret at det er talenter der skal have pladsen, det får de ihvertfald nu. Men timingen er ikke ringe. TJ er nok den træner i Danmark der er bedst når det handler om at få meget ud af talent og disse talenter har nogle interesante forbilleder i den kommende sæson. Kiril har været hvor de har været i dette årtusind så han ved hvad der er godt og skidt for denne generation. Birnstil har i FIK bevist at han kan arbejde med unge spillere og han han kan fungere som mentor.

Jeg kan ikke svare på om vi fortjener et bedre hold. I mine øjne har vi ikke haft et hold i lang tid, kun individer hed tendens til klikkedannelser.

Sæsonen bliver interesant og jeg mener faktisk at Kiril har svaret på om vi kan komme tilbage på medaljesporet. Hvis han går forrest og leder på lige fod som Dres og Birnstil så når vi langt. Falder han tilbage til det egobetonede spil så kan vi ikke meget.

Friis
Junior medlem

Indsendt - 01.08.2010 :  18:27:58  Via profil  Svar med citat
Man kan ihvertfald rolig konstaterer at klubben ikke holder deres løfte til Birnstill, som er blevet lovet et godt hold.
Han er blevet taget godt og grundigt ved næsen.

les bleu
Ynglinge medlem

Indsendt - 01.08.2010 :  20:36:00  Via profil  Svar med citat
quote:
Skrevet af Friis

Man kan ihvertfald rolig konstaterer at klubben ikke holder deres løfte til Birnstill, som er blevet lovet et godt hold.
Han er blevet taget godt og grundigt ved næsen.

Hvordan kan du vurdere holdets styrke uden at se dem? Truppen er ikke en gang komplet...

Og hvem sammenligner du dem med?

Gud bevare pessimismen

palle
Senior medlem

Indsendt - 01.08.2010 :  21:40:11  Via profil  Svar med citat
Jamen er det ikke bare herligt

Den skaldede pirat

eik2004
Senior medlem

Indsendt - 02.08.2010 :  04:15:50  Via profil  Svar med citat
Om vi fortjener et bedre hold? hmm ja hvorfor skulle vi IKKE gøre det? - Esbjerg = hockey og historien taget i betragtning, så burde vi vel også ligge nær toppen år efter år. Om vi er forkælet små børn? nej det mener jeg ikke vi er, vi forventer bare noget af vores hold-klub!! det kaldes vindermentalitet noget efb ikke ejer en døjt af efter min mening

Klubben har kastet om sig med dårlige indkøb - skandaler med udlændinge osv de sidste par år, det er ikke så sær, at folk bliver væk fra hallen.... uden at grave for meget i et gammelt hul, så var der bla. problemer med spillernes form, og lhenry-s cirkus til træning (bare lidt af det efb har formået siden opstarten).....

at Birnstill er blevet taget ved næsen ved forhandlings bordet ved jeg ikke noget om, men indtil videre er jeg langt fra imponeret af vores trup.... det virker underligt, at man henter unge udlændinge til en i forvejen meget ung trup ??????????

når det så er sagt, så har jeg dog mere tiltro til TJ, der i modsætning til gomme ved hvad han laver!

------------

Med hensyn til Kirill er jeg meget enig palle

jeg tror eller håber, at han er den spiller der kan hjælpe efb med at komme ovenpå igen! jeg har stor tiltro til knægtens evner.

Edited by - eik2004 on 02.08.2010 04:34:28

Canucks
Miniput medlem

Indsendt - 02.08.2010 :  11:38:54  Via profil  Svar med citat
Fin indslag Palle, Jeg har nok lidt en tendens til at sige at den vestjyske mentalitet nok har en del at gøre med klubbens problemmer med at skaffe sponsor kroner.

Det er da logik for høns at sponsorer ikke vil smide uanede mængder guld i klubkassen hvis ikke der kommer publikum ind til kampene.

Det er som om at folk har glemt at man går til kampe for at få en oplevelse og for at se på en sport som man holder af, men desværre kræver vestjyderne lige lidt mere af holdet, nemlig at de skal vinde alle kampene for ellers så gider man squ ikke betale for at se ishockeyen.
Mange har glemt at der også er noget som hedder at være fan af sporten og derved støtte sporten i både medgang og modgang.

Ja jeg ved godt at det er svært når klubben endnu ikke har stillet med et hold som har kunne indfri folks forventninger, men dermed sagt er jeg desværre nok nødt til at sige at der vist har været lidt for mange interne fejl i klubben, for i et par af sæsonerne havde vi holdet, men desværre fungerede holdet ikke optimalt og det er så måske ikke helt spillernes skyld alene.

Iår har vi et ungt hold hvor der er mange spillere som har fået deres oplæring i Esbjerg og det er der mange af fansene der har sagt i flere år at det manglede man frem for alle de udlændinge der kun spillede for dollars og ikke for klubben.

Folk har sagt at de hellere vil betale for at se esbjerg drenge spille frem for en masse spillere fra andre klubber/lande.

Nu har Esbjergs ishockeyfans chancen for at bevise at nu vil de støtte op om et hold der er bygget op om Esbjerg drenge,

Kiril som mange har været enormt stolt af da han startede på sit udlands eventyr er tilbage i moder klubben for at hente ny inspiration og for at arbejde for Esbjerg, støt ham og vise at Esbjerg tror på ham så han kan vise sit virkelige talent.

Nogle af de øvrige Esbjerg drenge er ved at være i en alder nu hvor de ikke længere er unge talenter men skal arbejde som elite ishockey spillere. Nu er der meget der hænger på deres skuldre for de skal nu hjælpe de yngre spillere op i niveau.

Det bliver spændende at se hvordan hvort unge hold klarer sig i denne sæson, men et er jeg sikker på og det er at det hold der løber på isen i denne sæson for EFB de har hjertet med sig i kampen for at spille for Esbjerg, og det er noget som mange har savnet så nu har i chancen for at bevise at i vil støtte op om et Esbjerg hold!!!!!

Ishockey skal ses LIVE!!!

Edited by - Canucks on 02.08.2010 11:45:16

palle
Senior medlem

Indsendt - 02.08.2010 :  15:36:09  Via profil  Svar med citat
Indspark:
Det fremgår tydeligt i alle EFB årene at fansene i forsæsonen vurderer holdets styrke mere i forhold til året før end at kikke på de andre hold også.
Vi har da selfølgelig haft bedre hold end vi havde sidste år og i år, problemet rent succesmæssigt er at det havde andre klubber også, også selv om de ikke havde råd!! Det er min klare vurdering at vi sidste år havde den største chance EVER! for at få medaljer, og det tror jeg vi havde fået med en anden træner, sry Gomme, og slet ikke en træner der mere eller mindre bliver presset til det, fordi han er loyal og billig. Lad os nu se hvad TJ kan udrette med dette unge mandskab, og det er i sig selv sundt at få et andet ansigt end en træner der så at sige har fulgt dem hele karrieren.
Jeg forventer at et trænerskifte vi betyde en mærkbar styrkelse af de unges indsats, og at enkelte vil tage kvantespring

Den skaldede pirat

Edited by - palle on 02.08.2010 15:41:43

Condor
Sandkasse medlem

Indsendt - 02.08.2010 :  17:08:27  Via profil  Svar med citat
Kan kun tilslutte mig at det bli'r spændende at se hvad TJ kan finde frem i de unge spillere...
Eneste minus er at Gomme fortsætter som ass.træner....men det er selvfølgelig endnu en billig EFB løsning !!

palle
Senior medlem

Indsendt - 02.08.2010 :  19:09:36  Via profil  Svar med citat
Det har jeg ikke hørt, er det officielt?? men det ser jeg nu positivt på. Gomme er en perfekt ass træner i vores nuværende situation.

Den skaldede pirat

Edited by - palle on 02.08.2010 21:09:07

Condor
Sandkasse medlem

Indsendt - 03.08.2010 :  08:40:05  Via profil  Svar med citat
Nej som vanligt melder man ikke ud hos EFB...
Kan godt være det er perfekt (skulle i så fald være 1.gang)
Det fungerede ikke med Gomme som ass.træner hverken hos Christer el. Tolle....
Håber TJ kan holde ham nede.....

eik2004
Senior medlem

Indsendt - 03.08.2010 :  19:11:01  Via profil  Svar med citat
Gomme skal bare holde sig til at være papirnusser ikke andet ;P

Forrige emne: Næste sæson Emne Næste emne: Frederik Alcén  
 Nyt emne |   Ny afstmning Ny afstemning |   Svar på emne |   Printervenlig
Hop til:
Tribunen © 2004 TUH Go To Top Of Page